Magnesium data

 

Welkom bij de nieuwe generatie
mineraalwaters

 

purple minerals

Wat is Nano Magnesium?

 

Nano Magnesium:

  • Helpt tegen stress,
  • Vermoeidheid,
  • concentratieproblemen
  • Angst/paniekaanvallen,
  • Depressie,
  • Slapeloosheid,
  • flexibele botten en ontspannen spieren
  • hoge bloeddruk en hoofpijn en meer.

Elk orgaan in het lichaam – vooral het hart, de spieren en nieren – heeft het mineraal magnesium nodig. Magnesium draagt ​​ook bij aan de samenstelling van botten en tanden. Nog belangrijker is dat magnesium enzymen activeert en bijdraagt aan de ​​energieproductie. Magnesium helpt met het reguleren van het calciumgehalte, koper, zink, kalium, vitamine D en andere belangrijke voedingsstoffen in het lichaam.

In feite is magnesium nodig voor meer dan 300 biochemische reacties in het lichaam. Het helpt om de normale zenuw- en spierfuncties te behouden, ondersteunt een gezond immuunsysteem, houdt de hartslag stabiel en helpt botten sterk te blijven. Het helpt ook met het reguleren van de bloedsuikerspiegel en steunt in de productie van energie en eiwitten. Er wordt voortdurend onderzoek gedaan naar de rol van magnesium om aandoeningen zoals hoge bloeddruk, hartaandoeningen en diabetes te voorkomen en te helpen genezen.

In de huidige maatschappij met onvoldoende bronnen van voedingswaarde, hebben de meeste mensen een bepaalde vorm van magnesiumtekort. Bepaalde medische aandoeningen kunnen de magnesiumbalans in het lichaam verstoren. Zo kan bijvoorbeeld een intestinale virus die braken of diarree veroorzaakt tijdelijke magnesiumtekorten veroorzaken. Sommige gastro-intestinale ziekten (zoals prikkelbare darm syndroom of IBS en colitis ulcerosa), diabetes, pancreatitis, hyperthyroïdie (hoge schildklierhormoonspiegels), nierziekten en diuretica kunnen tot magnesiumtekorten leiden. Te veel koffie, frisdrank, zout of alcohol, evenals zware menstruatie, overmatig zweten en langdurige stress kunnen ook lagere magnesiumniveaus veroorzaken.

Wanneer een lichaam niet de juiste hoeveelheid magnesium krijgt, zal het magnesium uit de botten “roven” om het tekort aan te vullen. Dit kan broze botten of zelfs osteoporose veroorzaken.

Symptomen van magnesiumtekort kunnen ook prikkelbaarheid en angst, rusteloze benen syndroom (RLS), slaapstoornissen, misselijkheid en braken, hartritmestoornissen, hoge bloeddruk, verwardheid en concentratieproblemen, spierkrampen en zwakte, hyperventilatie en slechte nagelgroei veroorzaken.

Gebruik van Nano Magnesium

Een voldoende hoeveelheid magnesium kan de effectiviteit van een conventionele behandeling verhogen bij de volgende aandoeningen:

Astma

Verschillende studies hebben aangetoond dat intraveneuze (IV) magnesium en magnesium ingeademd door een vernevelaar kunnen helpen bij de behandeling van acute aanvallen van astma bij kinderen van 6 – 18 jaar, maar ook bij volwassenen. Lage niveaus van magnesium kunnen het risico van astma verhogen. Een populatie-gebaseerde klinische studie van meer dan 2500 kinderen van 11-19 jaar vond dat een lage inname van magnesium gepaard kan gaan met een risico op astma. Hetzelfde werd gevonden in een groep van meer dan 2600 volwassenen van 18-70 jaar.

Depressie

Onvoldoende magnesium lijkt serotonine te verlagen en antidepressiva hebben aangetoond magnesium te verhogen in de hersenen. Eén studie vond dat magnesium net zo effectief was als de tricyclische antidepressiva in de behandeling van depressie bij mensen met diabetes.

Diabetes

Mensen met type 2 diabetes hebben vaak lage magnesiumniveaus in het bloed. Een grote klinische studie van meer dan 2000 mensen vond dat meer magnesium in het dieet kan helpen bij het beschermen tegen type 2 diabetes. Een aantal studies suggereren dat het nemen van magnesiumsupplementen kan helpen bij het onder controle houden van de bloedsuikerspiegel en de insulinegevoeligheid bij mensen met diabetes of prediabetes.

Fibromyalgie

Een voorlopige klinische studie van 24 mensen met fibromyalgie vond dat magnesium pijn en gevoeligheid geassocieerd met fibromyalgie, verbeterde na tenminste 2 maanden. Andere studies suggereren dat de combinatie van calcium en magnesium nuttig kan zijn voor mensen met fibromyalgie. Andere studies concluderen dat magnesiumsuppletie geholpen heeft om de spierkracht bij pediatrische patiënten met cystic fibrosis te verbeteren.

Gehoorverlies

Een studie suggereert dat het nemen van magnesium tijdelijk of permanent gehoorverlies kan voorkomen als gevolg van veel lawaai.

Hartritmestoornissen en andere hartproblemen

Magnesium is essentieel voor een gezond hart. Studies wijzen op een mogelijk verband tussen een lager risico op coronaire hartziekten (CHD) bij mannen en een verhoogde inname van magnesium. In een studie bij vrouwen werd een hogere inname van magnesium geassocieerd met een lager risico op een acute hartinfarct. Magnesium helpt om een normale hartritme te onderhouden en wordt soms intraveneus toegediend in ziekenhuizen om de kans op fibrillatie en atriale hartritmestoornissen (onregelmatige hartslag) te verminderen.

Hoge bloeddruk

Een grote klinische studie van meer dan 8500 vrouwen vond dat een hogere inname van magnesium de kans op hoge bloeddruk bij vrouwen kan verminderen. Een aantal studies suggereren ook dat magnesium kan helpen om de bloeddruk te verlagen.

Migraine hoofdpijn

Uit een aantal studies komt naar voren dat magnesiumsuppletie kan helpen om migraine te voorkomen. Bovendien suggereerde een onderzoek dat magnesiumsupplementen de duur van een migraine-aanval verkorten en de hoeveelheid medicatie tot een minimum kunnen brengen. Mensen met migraine hebben lagere niveaus van magnesium in vergelijking met mensen die spanningshoofdpijn of helemaal geen hoofdpijn hebben.

Osteoporose

Een tekort aan calcium, vitamine D, magnesium en andere micronutriënten kan een rol spelen bij de ontwikkeling van osteoporose. Ter voorkoming van osteoporose is het belangrijk om voldoende calcium, magnesium en vitamine D in te nemen, een goed uitgebalanceerd dieet te eten en oefeningen met gewichten te doen.

Premenstrueel syndroom (PMS)

Wetenschappelijke studies tonen aan dat magnesiumsupplementen kunnen helpen om symptomen geassocieerd met PMS te verlichten, met name een opgeblazen gevoel, slapeloosheid, gezwollen benen, gewichtstoename en gevoelige borsten.

Colorectale Kanker

Voorlopige studies suggereren dat een hogere inname van magnesium geassocieerd wordt met een lager risico op colorectale tumoren. Hoewel dit een nieuw gebied van onderzoek is, zeggen wetenschappers dat het consumeren van magnesiumrijke voedingsmiddelen een weg is om verder te verkennen in de zoektocht naar kankerpreventiestrategieën. (Bron : Universiteit van Maryland , Medisch Centrum)

Deeltjesgrootte

Deeltjesgrootte is een belangrijke factor voor een goede mineralenabsorptie, vanwege een fundamentele natuurkundige wet die bepaalt dat hoe kleiner de deeltjes zijn, hoe groter het relatieve opname oppervlakte is. Het is deze oppervlakte die het lichaam gebruikt om voedingsstoffen af te breken en te absorberen. Hoe groter het oppervlakte, hoe beter de voedingsstoffen kunnen worden benut. Dat resulteert in een groter en dieper bereik in het lichaam van de mineralen en een grotere werkzaamheid.

Nano Magnesium met haar uiterst kleine deeltjesgrootte absorbeert veel beter dan pillen of poeders. Daarnaast kunnen de nanodeeltjes magnesium direct de bloedhersenbarriere passeren, en werkt nano magnesium als geen ander magnesiumsupplement zeer effectief op het zenuwstelsel. Nano Magnesium is hèt antwoord voor mensen met spijsverteringsklachten, zoals maag- en darmklachten. De opname van vitamines en mineralen wordt als gevolg daarvan sterk verstoord. Wanneer de vloeistof enige tijd in de mond wordt gehouden vóór het slikken, komen de mineralen direct in de bloedbaan en worden ze zeer snel door de lichaamscellen opgenomen. Het krachtige energieveld (zetapotentieel) dat elk deeltje omgeeft, zorgt er bovendien voor dat de cellen ontvankelijker worden gemaakt voor de opname van voedingsstoffen.

Nano Magnesium is energetisch geladen en elementair magnesium in zuiver water, verder niets. Van alle zink/kopersupplementen is Nano Magnesium het meest effectief, het meest zuiver en het veiligst.

bg image

Discover

Ontdek de bron van cellulaire energie

Goud, Zilver, Platina, Magnesium, Ijzer, Zink en Koper

bg image

Bottom Home

Nanomineralen

Het zuiverste water, de kleinste deeltjes

De nieuwe vorm van mineraalsuppletie